четверг, 22 декабря 2011 г.

Урок української мови


Складнопідрядні речення з підрядними допустовими частинами.
Кулікова Зоя Вікторівна
Студентка групи УА – 5
Севастопольського міського гуманітарного університету

Керівник від кафедри:
Попова Олена Анатоліївна

Керівник від бази практики:
Сновида Алла Ярославівна

Конспект уроку з української мови
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними допустовими.
Урок проведено 7 грудня 2011 року у 9 - А класі гімназії № 24.
Мета. Ознайомити учнів з складнопідрядними реченнями з підрядними допустовими частинами. Вчити з'ясовувати, за допомогою яких сполучників і сполучних слів можуть приєднуватися підрядні допустові. Визначити на які питання вони відповідають. Розвивати вміння і навички логічного мислення, робити самостійно висновки та узагальнення. Виховувати любов до мови, до рідного слова.
Обладнання: підручник, таблиця підручника, картки, ігри.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу
·        Привітання
Слово вчителя
Доброго дня! Дуже рада бачити всіх вас у нашому  класі.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Слово вчителя
Яку тему ви вивчали на попередньому уроці?
Що таке підрядна наслідкова частина?
За допомогою чого вона приєднується до головної частини?
На які питання відповідає?
·        Перевірка домашнього завдання.
 Вправа 209
Напишіть невеликий твір на основі власного досвіду за поданим початком. Вживайте вивчені види складнопідрядних речень.
НАЙПАМЯТНІШИЙ ДЕНЬ МОГО ЖИТТЯ
У житті людини бувають моменти, які вона зберігає в куточку свого серця, мов недоторканні найцінніші коштовності. Память про них зігріває радує…
·        Бесіда
 - Отже, які види складнопідрядних речень ви вживали?
- Які види складнопідрядних речень ви знаєте ще?
- Які види обставинних ви вже вивчили?
 - Які питання виникли?
 - Які труднощі?
·        Робота з картками (2 учня)
Розберіть речення, підкреслюючи  головні члени, напишіть вид підрядного, складіть схему.
Картка 1. На небі збиралися великі хмари, так що можна було сподіватися дощу.
Картка 2. Дівчина подорослішала й дуже змінилася, так що її було важко впізнати.
Отже на попередньому уроці ви розглядали наслідкові підрядні частини.
III. Оголошення мети й теми уроку.
Слово вчителя
Сьогодні ми з вами ознайомимося з складнопідрядними реченнями з підрядними допустовими частинами. Зясуємо на які питання вони відповідають, за допомогою яких сполучників і сполучених слів вони зєднуються.
ІV.. Подача нового матеріалу.
Слово вчителя
    Але на початку я хотіла б з вами порадитися в мене на балконі стоїть друкарська машинка, вона зовсім застаріла і стоїть без діла. Ніхто нею не користується. Але вона для мене цікава як пам’ять про дідуся, який працював з нею. Скажіть що мені з нею робити, якщо вона не актуальна в наші часи?
Дякую за ваші поради. Але я думаю може ваша точка зору зміниться,якщо ми з вами  прочитаємо текст на сторінці 130.
·         Робота з текстом
·         Бесіда
     Яка тема цього тексту?
     Що хотів нам сказати автор?
     Поясніть заголовок?
·        Словникова робота
         Запишіть слова подані у рамці.
     Давайте правильно вимовимо їх.
·        Завдання
          Випишіть із тексту виділені складнопідрядні речення, в яких складнопідрядні частини означають умову, всупереч якій здійснюється, те про що йдеться в головній частині, і відповідають на питання не зважаючи на що?
Отже цей вид обставинних називається допустовими.
·        Робота з правилами.
Розглянемо правило на сторінці 131.
Перший ряд готує поняття Складнопідрядних допустових.
Другий – Питання на які відповідає підрядна допустова частина і наводить приклади.
Третій  розкаже про сполучники і сполучені слова, за допомогою яких підрядна частина приєднується до головної.
Висновок.
V.  Закріплення.
Для того щоб закріпити це правило нам необхідно попрактикуватись. Для цього виконаємо вправу 211
  • Колективна усна вправа
Поставте де треба розділовий знак. Визначте вид речення.
Автомобіль рушив мяко  хоч міг за кілька секунд набрати сто кілометрів. Поодинокі зустрічні машини сліпили очі зате вони освітлювали тротуар. Хоч тепло ще та осінь уже підходить жартома. Нестерпно пекло сонце хоча вже був кінець вересня. У настіж відчинене вікно хоч було вже близько десяти годин вечора лилося непевне присмеркова не світло. Весна бере  своє дарма що сніг хрумкотить під ногами.
·        Вправа біля дошки на переклад.
Пусть роза сорвана, она еще цветет. Несмотря на то что было холодно, снег таял весьма скоро. Пусть он ошибся, но эту ошибку можно исправить. Дождь перестал, хотя небо было по-прежнему хмуро. В степи было тихо, пасмурно,  несмотря на то что солнце поднялось. Начиналась осень, хотя стоял еще август.
Переклад
Хай роза зірвана, хоч вона ще цвіте. Незважаючи на те що було холодно, сніг танув дуже швидко. Хай він помиляється, незважаючи на те що цю помилку можна виправити. Дощ перестав, хоча небо було як і раніш похмурим. В степу було тихо, похмуро, незважаючи на те що сонце піднялось. Почалась осінь, хоча стояв ще серпень.
·        Самостійна письмова вправа
А зараз  я хочу подивиться як ви засвоїли цей матеріал. Для цього зробимо вправу 214 самостійно. Перші три виконавці отримають оцінку.
Перебудуйте прості речення в складнопідрядні з підрядними допустовими частинами.
         Вкрай втомившись, мандрівники все ж йшли вперед. Незважаючи а пізній час, молодь не розходилась. Дуже поспішаючи, ми  все ж не змогли встигнути на літак. Вислухавши зауваження колег, архітектор не погодився переробляти свій проект.
VI. Підсумок уроку. Оцінювання.
Отже ми сьогодні познайомилися з допустовими частинами складнопідрядного речення
·        Асоціативний кущ
Які асоціації у вас виникають коли я кажу Допустові  підрядні речення.


Овал: ДОПУСТОВІ ПІДРЯДНІ ЧАСТИНИ
 






VII. Домашнє завдання.
Виконайте вправу 215.

Комментариев нет:

Отправить комментарий